מי מאתנו לא נכנס לחנות משקפי שמש ובילה לפחות 20 דקות במדידה של אינסוף זוגות משקפיים שרובם המכריע נפל בקטגוריות ה- ״לא״, ״הצילו״, ״פחד אלוהים״ ו״קטעים איתך״! אז איך באמת לבחור משקפי שמש? ואם אפשר, כאלו שמתאימים לנו ויכולים לשדרג את המראה שלנו באופן מידי. כדי למצוא את משקפי הקסם האלה, הטריק הוא כמובן לדעת מה הסגנון שמתאים לפנים. ואל תשכחו שכמובן, לכל כלל יש יוצאים מהכלל. מסובך? לא באמת.. פרטים בהמשך

אוקיי, אז מה עכשיו? איך לבחור משקפי שמש?

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשים לב לשני נתונים, צורת הפנים שלכם וצורת המשקפיים. בגדול, צריך למצוא משקפי שמש שמשלימים את צורת הפנים שלכם. הכלל הוא שצורת משקפי השמש צריכה להיות מנוגדת לצורת הפנים - ממש כמו יינג וינג.

אז מה צורת הפנים שלי? איך יודעים? המדריך למטה מסביר איך.

פנים מרובעות

יש לכם פנים מרובעות אם יש לכם לסת רחבה כמעט כמו הרוחב של המצח שלכם, ועם סנטר שלא מוגדר מדי.

ההמלצה פה היא לחפש משקפי שמש שיש להם מסגרות עגולות. לא חייב ללכת על מראה של שנות ה-60, אהלן ילדי פרחים! כל עוד למסגרת של משקפי השמש יש מראה רך ומעוגל. גם משקפי טייסים יעבדו פה טוב (ראו ערך ״מעוגל״).

הנה דוגמה למשקפיים שיכולים לעבוד טוב:
משקפי שמש מעוגלות של רייבן

ככה שלא תרגישו לבד, הנה כמה אנשים מפורסמים עם פנים מרובעות: דמי מור, ג׳ניפר אניסטון, אנג׳לינה ג׳ולי, בראד פיט, ג׳סטין טימברלייק.

פנים עגולות

יש לכם פנים עגולות אם החלק הרחב ביותר שלהם הוא הלחיים, והפנים לא מאוד זוויתיות.

אז איך לבחור משקפי שמש? ההמלצה פה, אם ניחשתם נכון, ולפי הכלל, היא ללכת על משקפי שמש מלבניים שיעניקו אשליה שהפנים שלכם זוויתיות יותר. בנוסף, בונוס! הם יגרמו לפנים שלכם להיראות מאורכים יותר.

פה יש עוד טיפ, אבל לא חובה (אז עופו על עצמכם עם איזה גוון שאתם רוצים). אם יש לכם עור או שיער כהה אפשר להשתמש בגוונים כהים של משקפיים (שחור, כחול, בורדו וכו'). אם יש לכם עור או שיער בהירים, מומלץ לנסות צבעים בהירים יותר כמו גוונים צהובים, חומים בהירים או שקופים.

הנה דוגמה למשקפי שמש של אוקלי שיכולים לעבוד טוב:
משקפי שמש של אוקלי
הנה כמה אנשים מפורסמים עם פנים עגולות: דרו ברימור, מילה קוניץ׳, גברת פלפלת, לאונרדו דיקפריו, ג׳ק בלאק.


פנים ארוכות

ממש פשוט, יש לכם פנים ארוכות אם הפנים ארוכות משמעותית מכמה שהן רחבות.

במקרה הזה כדאי לבחור משקפי שמש שישברו את האורך של הפנים ויגרמו להן להיראות פרופורציונאליות יותר. כדאי להימנע ממשקפי שמש שלא נפרשים על פני החלק הרחב ביותר בפנים כי אז זה ייראה כאילו הפנים אפילו יותר ארוכות (חייזרים זה לא באופנה עדיין). בנוסף, ההמלצה היא להיצמד למסגרות שיש להן יחס של כמעט אחד לאחד לרוחב ולאורך.

הנה דוגמה למשקפי שמש שיכולים לעבוד טוב:
משקפי שמש
אנשים מפורסמים עם פנים ארוכות: ביונסה, ליב טיילור, ג׳יזל בונשין, אמינם


פנים משולשות

אין צורך להיבהל, גם משולש זו צורה, ואפילו צורה ממש יפה! יש לכם פנים משולשות אם הסנטר שלכם מחודד או מוגדר (יוצא החוצה מהפנים). שיטה נחמדה לגלות אם אתה נופלים לקטגוריה הזו היא לבדוק את רוחב המצח בהשוואה לסנטר שלך. אם המצח רחב יותר, יש לכם פנים משולשות.

אז, איך לבחור משקפי שמש? פה מומלץ לחפש משקפי שמש מלבניים כדי לאזן את יחס הסנטר והמצח. אם יש לך פנים קטנות יותר, מומלץ ללכת על עדשות קטנות יותר. אבל אם יש לכם פנים גדולות או ארוכות אז אפשר בהחלט ללכת על עדשות גדולות יותר.

הנה כמה דוגמה למשקפיים שיכולים לעבוד טוב:
משקפי שמש מרובעים
אנשים מפורסמים עם פנים משולשות: אווה לנגוריה, גוונית פלטרו, נעומי קמבל, ניק ג׳ונס, אי-טי.

כמו שאמרנו למעלה, אלו חוקי בסיס בלבד ולפעמים אתם תגלו שהפנים שלכם נמצאים בין קטגוריות – כן, כן! יש מלא צורות ביניים והחוקים שלמעלה יוכלו לעזור לכם להתכוונן על צורת משקפי שמש מתאימה. מקווים שיצאתם משכילים יותר ועכשיו יש לכם את כל המידע להחליט לבד. ואם אתם פה, הנה קישור לליין משקפי השמש באתר

בהצלחה!