מה ההבדל בין יבוא רשמי ליבוא מקביל בתחום הבישום?

בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה בפופולריות של מוצרים המיובאים ביבוא מקביל. זאת, בעיקר בשל מחירים נמוכים יותר בהשוואה למוצרים המיובאים ביבוא רשמי.

יבוא רשמי

יבוא רשמי מתייחס לחברה שיש לה הסכם ייבוא בלעדי עם יצרן של מותג מסוים, המעניק לו את הזכות לייבא ולשווק את המותג בארץ. היבואן הרשמי מחויב לעמוד בסטנדרטים גבוהים של איכות ושירות, כפי שנקבעו על ידי היצרן.

יבוא מקביל

יבוא מקביל מתייחס לחברה שמייבאת  לישראל מוצרים אשר לא נרכשים ישירות מהיצרן אלא ממפצים רשמיים או סיטונאים במדינות אחרות.  

להלן ההבדלים העיקריים בין יבואן רשמי ליבואן מקביל במוצרי בישום:

  • מחיר: מוצרים המיובאים ביבוא מקביל הם בדרך כלל זולים יותר ממוצרים המיובאים ביבוא רשמי. מכיוון שנושאים עלויות ייבוא בלבד ואין להם הוצאות כגון פרסום, דיילים בחנויות וכו'.
  • איכות: מוצרים המיובאים ביבוא רשמי או מקביל הם לרוב מוצרים זהים (מלבד מוצרים המיוצרים לשווקים מסוימים וייתכנו שינויים באריזה ו/ או הניחוח).
  • אחריות: יבוא רשמי מחויב לספק אחריות מלאה על המוצרים שהוא מייבא. יבוא   עשוי לספק אחריות מוגבלת יותר, במוצרי בישום הנושא פחות רלוונטי מכיוון שניתן למדוד את טיב המוצר ברגע שנפתח.
  • שירות: יבוא רשמי מחזיק בדרך כלל במעבדות שירות ברחבי הארץ. יבוא מקביל עשוי לא לספק שירות, או שהוא עשוי לספק שירות מוגבל יותר.
  • תאימות: יבוא רשמי מבטיח שהמוצרים שהוא מייבא עומדים בתקנים הישראליים.
  • טריות: יבוא מקביל אינו עומד בפיקוח שיש על יבואן רשמי, הן מבחינת תוקף המוצר והן מבחינת האחסנה שלו. זה יכול להוביל לכך שהמוצר לא יהיה טרי באותה מיד כפי שהגיע מיבואן רשמי.
  • איכות: יבוא מקביל למוצרי טיפוח עשוי להגיע לישראל בתנאי אחסון לא אופטימליים דבר היכול לפגום בטיב המוצר.
  • מקוריות: ישנם מקרים בהם מוצרים המיובאים באופן לא רשמי אינם מקוריים. זה יכול להיות מסוכן, מכיוון שמוצרים אלה עשויים להכיל חומרים שאינם רשומים ברשימה המרכיבים הרשמית של המוצר.

לסיכום

מוצרי  בישום המיובאים ביבוא מקביל הם בדרך כלל זולים יותר ממוצרים המיובאים ביבוא רשמי.

 ב99% מהמקרים אין הבדל בין מוצר בייבוא רשמי למוצר בייבוא מקביל כך שמומלץ לרכוש היכן שזול בניגוד  למוצרי חשמל או מוצרים דומים  ששם עניין הגוף שנותן את האחריות והשירות הוא חשוב .

בסופו של דבר, ההחלטה האם לרכוש מוצר למוצרי טיפוח מיבוא רשמי או מקביל היא החלטה אישית. יש לקחת בחשבון את הגורמים החשובים ביותר עבור הצרכן, כגון מחיר, אחריות, שירות, טריות, איכות ומקוריות.

להלן מספר טיפים לרכישת מוצרי טיפוח מיבוא רשמי או מקביל:

  • חפשו את תוויות האישור: המיובאים באופן רשמי לישראל חייבים לעמוד בתקנים הישראליים. לכן, הם נושאים תוויות אישור מיוחדות, כגון תו סחיר או תו תקן ישראלי.
  • קנו בחנויות אמינות: אם אתם רוכשים בישום מיבוא מקביל, הקפידו לקנות בחנויות אמינות שאתם מכירים או שיש עליהם חוות דעת טובת ממכרים או ברשתות.