כיום קיימים בשוק מגוון ענק של תיקים לבית ספר, הם מגיעים בכל מיני צורות וגדלים, כאלה עם מיתוג לפי האופנה הכי עכשווית, כאלה בסיווג לפי מין הילד ועוד. כל זה מובן בהחלט, רק מה? תיק לבית ספר צריך להיות נוח ולשמור על הבריאות של הילד שלכם. תיק כבד לבית ספר או כזה שלא מתאים לילד הוא אחד הגורמים העיקריים לכאבי גב, צוואר וכתפיים. לא צריך לפנות למורה למתמטיקה כדי לדעת שילד עם כאבים שווה להמון אי-נחת.

בכדי להקל על הילדים שלכם, ליקטנו בשבילכם חמישה טיפים שכדאי לשים לב אליהם כשבוחרים תיק לבית ספר.

1. רכשו תיק עם שתי רצועות כתף
אמנם יתכן שזה מובן מאליו, אבל כדאי לוודא כי לתיק שאתם רוכשים יש שתי רצועות כתף רחבות, מרופדות ומתכווננות. תיק לבית ספר עם רצועת כתף אחת יכול לגרום לעיקול עמוד השדרה של הילד ובטווח הרחוק גם לעקמת. ודאו שהילד משתמש בשתי הרצועות.

2. בדקו את היציבה ואת ההתאמה
אם התיק כבד מדי או אם הרצועות אינן מכוונות כראוי, ילדכם עשוי להישען קדימה כדי לנטרל את המשקל. דאגו להתאים את רצועות הכתפיים כך שהתיק יושב בין הכתפיים לאמצע הגב. אם הוא ממוקם בחלק האחורי של הגב זה יפעיל לחץ מוגבר על עמוד השדרה ועל השרירים שמסביב.

3. תכולה
ודאו שהילד נושא רק את ספרי הלימוד החיוניים לאותו יום. כדאי להימנע ממשאות כבדים ומיותרים כמו בקבוקי מים מלא אם למשל יש ברז מים לשתייה בבית הספר. כשזה נוגע לתיק לבית ספר הכלל הוא שפחות זה בהחלט יותר.

4. ארזו את התיק בצורה נכונה
זה אולי יפתיע אתכם, אך האופן בו תיק ארוז, ישפיע מאוד על המתח שהוא מטיל על שרירי הגב. ארזו את הפריטים הכבדים ביותר קרוב לגב ואת הקלים ביותר כלפי חוץ. כדאי להשקיע זמן עם הילד וללמד אותו את הטכניקה הזו.

5. משקל
תיק לבית הספר (כולל התכולה שלו) אמור להיות בערך 10-15% מהמשקל של ילדכם. שוב, זו הזדמנות נהדרת לתרגל מתמטיקה ולדאוג לבריאות של ילדכם.

אם כבר הגעתם לכאן הקליקו על הלינק בכדי לראות את כל הקולקציה של תיקים לבית ספר באתר שלנו.